Back to news
29 Jun, 2017

The shell construction is completed and EPERIA acquires new tenants

EPERIA construction

After long years of planning of the new shopping centre constructions in Prešov, EPERIA is the first one, opening in November. When the developer, J&T REAL ESTATE, started implementing the EPERIA shopping centre construction in July 2016, less than two years had passed from the final sketches to the project. Five months prior to its official opening, the shell construction is completed and the interior construction works have commenced. Currently, the leaseable areas are occupied in 85 %, with negotiations with additional tenants in process.

 

The construction runs as scheduled

 

EPERIA, the first Prešov modern shopping centre, is starting gradually to gain the status of a new Prešov dominant.

Aktuálne sme prešli do ďalšej fázy výstavby, ktorá je orientovaná na práce v rámci objektu. Realizujeme fasády a strešnú konštrukciu. Začali sme taktiež  s realizáciou vnútorných inštalácií vrátane stabilných hasiacich zariadení, elektroinštalácie, vzduchotechniky, kúrenia, chladenia, zdravotechniky, priečok či montáže výťahov a eskalátorov. Čo sa týka prác mimo samotného objektu, pracujeme na realizácii všetkých inžinierskych sietí a taktiež sme začali s realizáciou komunikácií a spevnených plôch.

 

S cieľom ukončiť výstavbu do termínu oficiálneho otvorenia, ktorý je naplánovaný na koniec novembra 2017, pracuje v teréne približne 150 pracovníkov. Tímovo ideme za jedným cieľom – otvoriť EPERIU pre Prešovčanov podľa plánu, aby si ju stihli užiť už počas vianočných nákupov.

Juraj Marko
projektový manažér

EPERIA je už takmer plne obsadená

 

V marci bola EPERIA prenajatá z 80 %, pričom medzi nájomcami už vtedy nechýbali najatraktívnejšie svetové značky v segmente „highstreetovej“ módy. Aktuálne má obchodné centrum podpísanú zmluvu s 85 % nájomcov, čo predstavuje zhruba 65 značiek. Najväčší podiel obchodov tvoria módne značky vrátane obuvi s pomerom takmer 60 %, nasledujú služby so 7,9 % a potraviny sú zastúpené so 7,6 %. Športové potreby, drogéria, lekáreň a gastro prevádzky tvoria takmer rovným dielom zhruba 12 % z celkového počtu prevádzok.

Teší nás, že EPERIA prinesie zákazníkom široké portfólio zahraničných, ale aj domácich značiek, užitočných služieb a tiež gastro prevádzok a kaviarní. Rokovania aktívne prebiehajú i na zvyšnú časť, pričom si prevádzky vyberáme tak, aby doplnili už tak pestrý nájomný mix. Určite prídu ešte prekvapenia v podobe nových a zaujímavých značiek. Veríme, že starostlivo vybrané značky, obchody či kaviarne prinesú návštevníkom nový zážitok z nakupovania.

 

Pre nás je podstatné hlavne to, aby si Prešovčania EPERIU osvojili, považovali ju za svoje obchodné centrum, boli na ňu právom hrdí a samozrejme sa tam cítili dobre. My sa snažíme naplniť ich očakávania prinesením módnych značiek, ktoré dlhé roky v Prešove chýbali.

Peter Píš
leasingový a marketingový manažér projektu

EPERIA bude atraktívnou nákupnou adresou pre veľkú spádovú oblasť, medzi ktorú patria aj mestá Bardejov, Svidník, Stropkov, Sabinov či Vranov nad Topľou.

Okrem 91 000 tisíc Prešovčanov rátame s návštevnosťou ďalších minimálne 36 000 ľudí, ktorí sú vzdialení len 5 minútovou cestou autom. Ak hovoríme o vzdialenosti 15-tich minút, vieme osloviť ďalších 110 000 zákazníkov, pri vzdialenosti 30-tich minúť máme potenciál 172 000 návštevníkov a až 330 000 ľudí sa vie do EPERIE dostať autom len za necelých 60 minút.

Peter Píš
leasingový a marketingový manažér projektu

Práca pre 700 ľudí i úspešní lokálni podnikatelia

 

Obchodné centrum EPERIA prinesie do Prešova mnoho pracovných príležitostí. Už v tejto chvíli sa skloňuje viac ako 700 nových pracovných miest, ktoré budú zabezpečovať hladký chod všetkých takmer 100 prevádzok. Projekt sa stal atraktívnym aj pre prešovských podnikateľov, ktorým EPERIA umožní rozšíriť ich pole pôsobnosti.

Máme radosť, že obchodné centrum pritiahlo pozornosť úspešných prešovských podnikateľov a že sa tak jeho ponuka stane sčasti lokálna. Medzi nájomníkmi nebude chýbať prešovská lekáreň Schneider, ktorá má na Slovensku 44 prevádzok, obľúbená fashion značka Ministry of Fashion či rôzne gastro prevádzky ako La Cubanita, Yogi´s Coffee, Francúzske bistro či Fresh bistro.

Peter Píš
leasingový a marketingový manažér projektu